”Skönt att slippa ta detaljfrågor från mäklare”

claeslarsson_web2_2012
Claes Larsson, webbansvarig i brf Kajpromenaden i Göteborg.

Vår Egranne Claes Larsson, webbansvarig i brf Kajpromenaden i Göteborg, tycker att Egrannar fyller alla behov för vad en brf behöver av en hemsida. ”Det var väldigt enkelt att komma igång i och med de tydliga instruktionerna”, säger han.

Hur kommer det sig ni började använda Egrannar?

– Vi var en helt nybildad förening och vi började från noll. Jag blev ansvarig för hemsidan eftersom jag jobbat med kommunikation innan. Det blev många frågeställningar kring vilken typ av plattform man skulle använda. Jag kontaktade därför vår ekonomiska förvaltare som kom med tipset om Egrannar. Tjänsten uppfyllde våra behov.

Hur upplever du att det var att komma igång?

– Det var väldigt enkelt att komma igång i och med de tydliga instruktionerna om hur tjänsten fungerar.

Claes Larsson berättar att Föreningen har satsat på att hålla mäklarinformationen uppdaterad på sajten.

– Nu när mäklare ringer har vi all information uppdaterad på sajten. Det är skönt att slippa ta alla detaljfrågor från mäklare som nu istället kan få nästan all info via hemsidan.

– Vi har också lagt in våra bopärmar digitalt, som en informationsbas för medlemmarna. Det är lätt hänt att man tappar bort den fysiska pärmen och då är det skönt att ha digitalt.

Vilken funktion är mest populär?

– Vi använder anslagstavlan aktivt. Efter varje styrelsemöte läggs information ut på sajten. Sedan använder även medlemmarna anslagstavlan där de skriver om både positiva och negativa saker. Vi har tyvärr haft problem med inbrott i garage, men då har medlemmarna kunnat varna varandra via anslagstavlan.

Skulle du rekommendera Egrannar?

– Ja, jag tycker att plattformen uppfyller alla grundläggande behov som man som bostadsrättsförening behöver när det kommer till hemsida.