I veckan var det dags för vårens första användarmöte. Över lite mat och dryck mötte engagerade användare teamet bakom Egrannar för att få tips, utbyta erfarenheter och lära sig nya funktioner.
– Vi har haft flera användarmöten nu och det har ett väldigt bra sätt för oss att få reda på vad användarna efterfrågar. Vi lär oss något nytt varje gång och det hoppas jag att användarna också gör, säger Lars Wallgren, vd på Egrannar.
Somliga på plats hade använt tjänsten en längre tid, medan andra började för bara några veckor sedan. Gemensamt för alla var ett stort engagemang för sina respektive bostadsrättsföreningar.
– Sidan är kanon. Vi använder den inte minst för att boka vår gemensamma gästparkering. Förhoppningen på sikt är att Egrannar ska vara den enda kanalen vi använder, istället för nyhetsbrev och liknande, sa Sara Bringzén från bostadsrättsföreningen Mallen.
På mötet framkom vikten av mäklarinformationen på sidan. Genom att lägga in all tänkbar information som mäklarna behöver minimeras mailande och långa telefonsamtal.
Även representanter för bostadsrättsföreningen Asplången var på plats. Föreningen har 48 lägenheter och deras medlemssida innehåller bland annat boktips, föreningens fotbollslag och inbjudningar till gemensamma evenemang för hela föreningen.
Under mötet diskuterades bland annat möjligheterna att göra sidomenyerna lättare att överskåda, hur man enklare kan styra tidsintervallerna vid bokning av tvättstuga, sekretessinställningar och hur man gör för att uppmuntra medlemmar som anstränger sig lite extra.
Egrannar arrangerar användarmöten med jämna mellanrum under året, håll ögonen öppna för nästa tillfälle.